OPIČÍ LÁSKA

OPIČÍ LÁSKA - každý si vybíráme co se nám hodí a je na vás si vybrat, co dává a nedává smysl. Takže za mě je dobrý příklad 3 leté dítě - je schopné a ochotné se učit, když má dobrého učitele, ALE …..
 
musí být odpočinuté - potřebuje 15 - 18h spánku denně
- člověk má ložnici, pes potřebuje vlastní ložnici (byt ani zahrada nedávají smysl)
 
jeho pozornost je omezená - aktivní trénink max. 15 - 20 minut
- udržet pozornost 45 - 60 minut nedává smysl
 
jak poznáte majitele, kterého nezajímá jeho pes
- chodí s telefonem
- na psa mluví a snaží se mu vysvětlovat - co to děláš, co jsem ti říkal
- očekává, že pes chápe zákaz - nedělej to, neštěkej, fuj, nesmíš 
- psa trestá za chování, které ho nenaučil
- neví jak odměňovat nebo vůbec neodměňuje
- myslí si, že psovi stačí ke štěstí procházka nebo hodit míček
- používá postroj místo obojku = vytváří opposite reflex a psovi se lépe táhne
- pes nemá právo a povinnost se snažit, učit s radostí a uspět každý den
 
jak poznáte majitele, který svého psa nejen miluje, ale také respektuje
- plně se věnuje svému psovi
- na psa nemluví, když chce nebo potřebuje reakci (povídání jen tak se nepočítá)
- používá jen signály, které se pes naučil (chápe význam chování)
- psa vlastně netrestá, protože trest je výrazem vlastní neschopnosti
- odměňuje potravou - celou doporučenou denní dávku během dne
- v případě že pes má lovecký pud minimálně na 5. stupni - tak předmětem
- každý den se pes snaží, naučí se 1 nové schování a zažije úspěch
- ví jak pracovat s úzkým obojkem - kontrola chování
- ví jak pracovat se širokým obojkem - akcelerace chování
- pes má právo a povinnost se snažit, učit s radostí a uspět každý den
 
Láska je stejně důležitá jako RESPEKT. Není to raketová věda, ale to není ani automatické. Opravdu jsou potřeba základní znalosti přírodních zákonů a principů učení, aby srozumitelné prostředí v psím světě EXISTOVALO.
S úctou Váš Pes Domácí a https://www.psibible.cz/obecny-rozvoj-psa/